Ulises Conti Los Griegos creían que las estrellas eran pequeños agujeros por donde los dioses escuchaban a los hombres

CAT No. FLAU41
Release Date: June 22th 2014
Format: CD/Digital

モダン・クラシカル、エレクトロニカ、アンビエント、ポストロックなどジャンルレスに活躍し、そのイマジネイティブな孤高のサウンドスケープで注目を浴びるアルゼンチン・ポスト音響派の貴公子Ulises Conti。昨年ソロキャリア10周年を記念したベスト盤『ATLAS』をリリース、初の来日公演も成功させ、ついに待望のニューアルバムをリリースします。
通算6枚目となる新作『Los Griegos creían que las estrellas eran pequeños agujeros por donde los dioses escuchaban a los hombres』は27のピアノとサウンドスケープ、フィールドレコーディングからなる小品集。
AからZまで27の楽曲は、「サウンドのアルファベット」をコンセプトに、ピアノを中心とした演奏と、遊園地、子ども達、虫の声、バスケットボールの試合、飛行機や鐘の音など、Ulisesの周りで聴こえる日常生活に潜む音を録音、加工し、これらの楽器/非楽器の全てが新しい音として再定義されるように処理されています。メランコリックで映像的なピアノとサウンドスケープが、斬新な音響設計により、27の多彩な音像にめくるめく引き込まれるピアノ・アンビエントの新たなマスターピース。Shitkatapultからリリースのある奇才Ismael Pinklerがプロデューサーとして参加し、ピアノの音響を新たなフェイズへと移行させる強烈なインパクトを持った野心作です。

27 pieces, from A to Z. This recording was thought as a sound alphabet, including different types of resonances and doing a close up in the sound transformation process itself. It includes acoustic manipulations with diferents methods, both digital and analogic.

The album contains musical instruments, soundscapes and field recordings of the everyday life, where it is possible to hear from pieces for processed piano to whispers of amusement parks, children, insects, basketball games, aircrafts or bell towers. However, all these sounds both musical instruments and sound objects are processed in such a way that new sounds are redefined.

The process of this album took place in 2013 between Germany and Argentina and was produced by Ismael Pinkler. This album investigates both in content and form the parameters of our manners and ways to relate with sound and music. What is exactly an album? How long should it last? How many songs should it have? How should it sound?

KEEP READING

Track List

Album Preview

 

01 A

02 B

03 C 04 D

05 E

06 F

07 G

08 H

09 I

10 J

11 K

12 L

13 M

14 N

15 Ñ

16 O

17 P

18 Q

19 R

20 S

21 T

22 U

23 V

24 W

25 X

26 Y

27 Z

Press Quotes

The composer renews our sense of connection to these strange, almost invisibly familiar little squiggles of code, turning us into sonic cryptographers 
– Pitchfork (7.5)

“N,” which feels like napping at twilight by a pond, and “S,” whose barely glitchy processing suggests an entirely new world of digital fields to explore. – THE FADER

Pianista y ocasional guitarrista, con la música que compone e interpreta viaja por todo el mundo – La Nacion

while the twisting effects of the keys catch your fancy, an atmosphere of captured winds swirls on the tape like the scrambled coded whispers of ghosts traveling in the night – IMPOSE Magazine

truly amazing – Cyclic Defrost

Reminiscent of the Erased Tapes catalogue, the sparse piano driven piece has a soundtrack feel, with each note betraying a visual quality. – Clash Magzine

a narcoleptic, dreamy one; the perfect listen for the early hours of your mornings and a declaration of intent – Going Solo

A playful concept has led to an inspired performance, and the pianist deserves a pat on the back – A Closer Listen

クラシカルな風合いながらジャンルを越境したコンポーズ、エレクトロニクスやフィールドレコーディングを交えたインストゥルメントワークを駆使し、独特の ノスタルジアを湛えたメランコリックな楽曲群…ピアノが発する明確な音階と、日常の環境音がお互いに輪郭を暈し、移ろいながら融け合う様を味わうことができます – CD Journal

厳かな音像に包み込まれる極上のモダン・クラシカル…これは紛れもない傑作 – STORE15NOV

Ulises Conti Los Griegos creían que las estrellas eran pequeños agujeros por donde los dioses escuchaban a los hombres

CAT No. FLAU41
Release Date: June 22th 2014
Format: CD/Digital

Track List

Album Preview

 

01 A

02 B

03 C 04 D

05 E

06 F

07 G

08 H

09 I

10 J

11 K

12 L

13 M

14 N

15 Ñ

16 O

17 P

18 Q

19 R

20 S

21 T

22 U

23 V

24 W

25 X

26 Y

27 Z

モダン・クラシカル、エレクトロニカ、アンビエント、ポストロックなどジャンルレスに活躍し、そのイマジネイティブな孤高のサウンドスケープで注目を浴びるアルゼンチン・ポスト音響派の貴公子Ulises Conti。昨年ソロキャリア10周年を記念したベスト盤『ATLAS』をリリース、初の来日公演も成功させ、ついに待望のニューアルバムをリリースします。
通算6枚目となる新作『Los Griegos creían que las estrellas eran pequeños agujeros por donde los dioses escuchaban a los hombres』は27のピアノとサウンドスケープ、フィールドレコーディングからなる小品集。
AからZまで27の楽曲は、「サウンドのアルファベット」をコンセプトに、ピアノを中心とした演奏と、遊園地、子ども達、虫の声、バスケットボールの試合、飛行機や鐘の音など、Ulisesの周りで聴こえる日常生活に潜む音を録音、加工し、これらの楽器/非楽器の全てが新しい音として再定義されるように処理されています。メランコリックで映像的なピアノとサウンドスケープが、斬新な音響設計により、27の多彩な音像にめくるめく引き込まれるピアノ・アンビエントの新たなマスターピース。Shitkatapultからリリースのある奇才Ismael Pinklerがプロデューサーとして参加し、ピアノの音響を新たなフェイズへと移行させる強烈なインパクトを持った野心作です。

27 pieces, from A to Z. This recording was thought as a sound alphabet, including different types of resonances and doing a close up in the sound transformation process itself. It includes acoustic manipulations with diferents methods, both digital and analogic.

The album contains musical instruments, soundscapes and field recordings of the everyday life, where it is possible to hear from pieces for processed piano to whispers of amusement parks, children, insects, basketball games, aircrafts or bell towers. However, all these sounds both musical instruments and sound objects are processed in such a way that new sounds are redefined.

The process of this album took place in 2013 between Germany and Argentina and was produced by Ismael Pinkler. This album investigates both in content and form the parameters of our manners and ways to relate with sound and music. What is exactly an album? How long should it last? How many songs should it have? How should it sound?

KEEP READING