2006年末に設立された東京のレコード・レーベル。
the nation’s premier label for hushed music – Pitchfork
Flau releases are sonically quite diverse, from acoustic folk to dream pop and complex drum experiments. And though eclectic, never before has a label’s oeuvre come together to so closely sound the way a cherry blossom looks – The FADER
one of the biggest names in the world of really small sounds…the perfect soundtrack to a Sunday evening – Timeout Tokyo
consistently impressive – XLR8R
Flau has associated itself with a signature sound…association with Flau suggests a superior level of pop craftsmanship…What’s remarkable about Fukuzono’s project, which launched at the end of 2006, is that he’s achieved quality control without uniformity – exclaim!
Flau has shown that sometimes silence beats flashiness – METROPOLIS Magazine
flau seem to have a magic touch; everything they put out..has a celestial, positively glowing aura about it that has us longing for more..sonically the label is incredibly diverse, but what its releases share in common are a playful curiosity, an unmatchable quality and a genre-bending commitment to evoking time and space within their sounds – DUMMY
Flau label casts its net across a worldwide community of artists with a particular affection for fragile arrangements and microscopic songwriting…A reliable resource for all the finest, quirkiest exploratory electronic pop music – Boomkat
it combines genuine emotion with a sense of playfulness – Fluid Radio
everyone’s favourite Japanese label and, of course, we make no exception – Going Solo
constantly surprising, consistently stunning – Dummy
un monde de l’infiniment fragile et doux – Ondefixe
one of our favourite labels – Textura
Flau are one of those unassuming labels, which since 2007 have been quietly making their way in the world releasing a diverse range of high quality albums…their roster of international artists blend field recordings, acoustic instruments, microsounds, and voice, in a sound that has become truly synonymous with the label – Furthernoise
worth finding – Foxy Digitalis
grow, pushing boundaries and releasing gems – Drifting, Almost Falling
An inner experience and pure fascination to little things concept and microscopic sounds. FLAU is the latest Label Of The Moment – Otsechka
the Tokyo label’s dreamy and cinematic aesthetic seems tailor-made for two favourite hobbies: idleness and letting the imagination run wild – Solar Flares
This label collects very particular artists from all over the world all under one roof that eclectically holds them together. Each artist is so unique, that you would like to read a whole book about them – PonyDanceClyde
2008-09 London, Cafe OTO
2009-09 Melbourne, Toff In Town
2010-08 Berlin, Altes Finanzamt
2012-05 Malaysia, Black Box Map
2012-05 Macau, LMA
2012-05 China Tour Beijing-Shanghai-Hangzhou
2012-06 Tokyo, Fujimigaoka Church & VACANT
2012-06 Kyoto, Metro
2013-04 London, Cafe OTO
2013-04 Berlin, Antje Øklesund
2013-12 Tokyo, VACANT
2016-03 Tokyo, VACANT
















































SEE FULL LIST
©FLAU
CAT No. FLAU110
Release Date: December 12th, 2025
Format: LP/CD/DIGITAL
思慮深く展開する繊細な技巧、展覧会や実験映画のための魅力的なサウンドデザインで、国内外から篤い支持を受けるアウスは、これまでキーボードやエレクトロニックサウンド作品を主に手がけてきました。本作『オー』は、依然としてエレクトロニックサウンドでありながらも、日本の楽器の中で最も特徴的な弦楽器のひとつである箏の音世界を軸に展開する、アウスの魅力的な方向転換といえるアルバムです。繊細でありながら豊かな数々の箏のフレーズと音色は、非常に才能豊かな演奏家、奥野楽(おくの・えでん)が担当。アウスは作品解説の中で、このプロジェクトにおける奥野の演奏とその芸術の重要性を称賛しています。
『オー』収録楽曲は、箏の微妙に変化するアタック、揺らめく響きの音色と、他の楽器の音色のバランスをとるようにデザインされています。箏の繊細な減衰と韻律の柔軟性は、持続的なシンセサイザーの音色と対位法的に構築されたピアノの旋律に包まれ、引き込まれるような底流と、物憂げで流動的な質感を伴う流れるようなアンビエンスを生み出しています。
箏の現代史をみたとき、日本のコンテンポラリー音楽の愛好者は『オー』を聴いて、沢井忠夫がリアライズした吉村弘作曲作「アルマの雲」(1979年)、箏の演奏グループKoto Vortex(コト・ヴォルテックス)が同じく吉村弘の作品を取り上げたアルバム『Koto Vortex I: Works by Hiroshi Yoshimura』(1993年)を思い出すかもしれません。どちらも箏を伝統から引き剥がし、アンビエント~テクノの文脈に配置しようとした先駆的作品で、それらは『オー』にも影響を与えています。また、諸井誠の『和楽器による空間音楽』といった70年代日本の現代音楽作品も『オー』の影響源となっています。
フィジカル版にはアウスによる日本語・英語解説付き。ジャケットデザインは橋本麦、マスタリングは大城真が担当。CD/LP/カセット/デジタルで発売し、CD・デジタル版とLP版はジャケット違いとなります。本作はレーベル《FLAU》とエム・レコードの初のコラボレーション・リリースとなります。
“Eau” is the lovely new album from aus, the solo project of Tokyo-born composer and producer Yasuhiko Fukuzono, who has gained attention, in Japan and overseas, for his thoughtfully paced and sensitively skillful music as well as his intriguing sound design for exhibitions and experimental cinema. Having worked primarily with keyboards and electronic sound up to this point, “Eau” is a slight yet fascinating shift for aus; the album, while still primarily an electronic work, revolves around the sonic world of a stringed acoustic sound source, the koto, that most characteristically Japanese of musical instruments. The very accomplished Eden Okuno provides the delicate-yet-rich koto sounds on offer here; Fukuzono, in the liner notes, acknowledges the importance of Okuno’s artistry to the project.
The compositions on the album are designed to balance the sound of the koto, with its subtly variable attack and flickering resonance, with the timbre of other instruments. The delicate decay and metrical flexibility of the koto is enveloped by sustained synthesizer sounds and contrapuntally constructed piano melodies, creating a flowing ambience with absorbing undercurrents, a languid and liquid quality that reveals the suitability of the title.
Avid fans of contemporary Japanese music might hear the influence of pioneering works such as the the 1979 Hiroshi Yoshimura composition “Clouds for Alma”, realized by koto player Tadao Sawai, and the 1993 album “Koto Vortex I: Works by Hiroshi Yoshimura” which featured performances of Yoshimura’s works by the Japanese koto quartet Koto Vortex. These works attempted to remove the koto from its traditional context and place it within the context of ambient and techno. “Eau” is available on CD/LP/cassette/digital, with E/J liner notes by aus. “Eau” is the first collaborative release by EM Records and FLAU, the label run by Yasuhiko Fukuzono (aus).
2 Uki
3 Variation I
4 Orientation
5 Variation II
6 Tsuzure
7 Shite
8 Minawa
9 Soko
10 Strand
motion, reflection, and the shimmer of things half-remembered – In Sheep’s Clothing Hi-Fi
A sound that conveys a sense of peace that settles on the world like drops carried from elsewhere, leaving indelible marks with their delicacy – Human vs Robots
CAT No. FLAU110
Release Date: December 12th, 2025
Format: LP/CD/DIGITAL
1 Tsuyu
2 Uki
3 Variation I
4 Orientation
5 Variation II
6 Tsuzure
7 Shite
8 Minawa
9 Soko
10 Strand
思慮深く展開する繊細な技巧、展覧会や実験映画のための魅力的なサウンドデザインで、国内外から篤い支持を受けるアウスは、これまでキーボードやエレクトロニックサウンド作品を主に手がけてきました。本作『オー』は、依然としてエレクトロニックサウンドでありながらも、日本の楽器の中で最も特徴的な弦楽器のひとつである箏の音世界を軸に展開する、アウスの魅力的な方向転換といえるアルバムです。繊細でありながら豊かな数々の箏のフレーズと音色は、非常に才能豊かな演奏家、奥野楽(おくの・えでん)が担当。アウスは作品解説の中で、このプロジェクトにおける奥野の演奏とその芸術の重要性を称賛しています。
『オー』収録楽曲は、箏の微妙に変化するアタック、揺らめく響きの音色と、他の楽器の音色のバランスをとるようにデザインされています。箏の繊細な減衰と韻律の柔軟性は、持続的なシンセサイザーの音色と対位法的に構築されたピアノの旋律に包まれ、引き込まれるような底流と、物憂げで流動的な質感を伴う流れるようなアンビエンスを生み出しています。
箏の現代史をみたとき、日本のコンテンポラリー音楽の愛好者は『オー』を聴いて、沢井忠夫がリアライズした吉村弘作曲作「アルマの雲」(1979年)、箏の演奏グループKoto Vortex(コト・ヴォルテックス)が同じく吉村弘の作品を取り上げたアルバム『Koto Vortex I: Works by Hiroshi Yoshimura』(1993年)を思い出すかもしれません。どちらも箏を伝統から引き剥がし、アンビエント~テクノの文脈に配置しようとした先駆的作品で、それらは『オー』にも影響を与えています。また、諸井誠の『和楽器による空間音楽』といった70年代日本の現代音楽作品も『オー』の影響源となっています。
フィジカル版にはアウスによる日本語・英語解説付き。ジャケットデザインは橋本麦、マスタリングは大城真が担当。CD/LP/カセット/デジタルで発売し、CD・デジタル版とLP版はジャケット違いとなります。本作はレーベル《FLAU》とエム・レコードの初のコラボレーション・リリースとなります。
“Eau” is the lovely new album from aus, the solo project of Tokyo-born composer and producer Yasuhiko Fukuzono, who has gained attention, in Japan and overseas, for his thoughtfully paced and sensitively skillful music as well as his intriguing sound design for exhibitions and experimental cinema. Having worked primarily with keyboards and electronic sound up to this point, “Eau” is a slight yet fascinating shift for aus; the album, while still primarily an electronic work, revolves around the sonic world of a stringed acoustic sound source, the koto, that most characteristically Japanese of musical instruments. The very accomplished Eden Okuno provides the delicate-yet-rich koto sounds on offer here; Fukuzono, in the liner notes, acknowledges the importance of Okuno’s artistry to the project.
The compositions on the album are designed to balance the sound of the koto, with its subtly variable attack and flickering resonance, with the timbre of other instruments. The delicate decay and metrical flexibility of the koto is enveloped by sustained synthesizer sounds and contrapuntally constructed piano melodies, creating a flowing ambience with absorbing undercurrents, a languid and liquid quality that reveals the suitability of the title.
Avid fans of contemporary Japanese music might hear the influence of pioneering works such as the the 1979 Hiroshi Yoshimura composition “Clouds for Alma”, realized by koto player Tadao Sawai, and the 1993 album “Koto Vortex I: Works by Hiroshi Yoshimura” which featured performances of Yoshimura’s works by the Japanese koto quartet Koto Vortex. These works attempted to remove the koto from its traditional context and place it within the context of ambient and techno. “Eau” is available on CD/LP/cassette/digital, with E/J liner notes by aus. “Eau” is the first collaborative release by EM Records and FLAU, the label run by Yasuhiko Fukuzono (aus).
Oct 22nd, 2025
いかほサラウンディング/アンビエント音泉 昨秋開催され、好評を博した伊香保温泉での音泉音浴企画「いかほサラウンディング」、今年は12の旅館・ホテルと湯元 河鹿橋のためにausが音楽を制作しました。 伊香保の街……
Sep 30th, 2024
いかほサラウンディング/アンビエント音泉 万葉の時代から歴史を持つ群馬の伊香保温泉、8つの旅館・ホテルのためにausが音楽を制作しました。 伊香保の街に耳を澄ませながら、特別な入浴をお楽しみいただける音泉音浴……