2006年末に設立された東京のレコード・レーベル。
General Information: flau@flau.jp
Booking: booking@flau.jp
Press: press@flau.jp
Event: event@flau.jp
the nation’s premier label for hushed music – Pitchfork
Flau releases are sonically quite diverse, from acoustic folk to dream pop and complex drum experiments. And though eclectic, never before has a label’s oeuvre come together to so closely sound the way a cherry blossom looks – The FADER
one of the biggest names in the world of really small sounds…the perfect soundtrack to a Sunday evening – Timeout Tokyo
consistently impressive – XLR8R
Flau has associated itself with a signature sound…association with Flau suggests a superior level of pop craftsmanship…What’s remarkable about Fukuzono’s project, which launched at the end of 2006, is that he’s achieved quality control without uniformity – exclaim!
Flau has shown that sometimes silence beats flashiness – METROPOLIS Magazine
flau seem to have a magic touch; everything they put out..has a celestial, positively glowing aura about it that has us longing for more..sonically the label is incredibly diverse, but what its releases share in common are a playful curiosity, an unmatchable quality and a genre-bending commitment to evoking time and space within their sounds – DUMMY
Flau label casts its net across a worldwide community of artists with a particular affection for fragile arrangements and microscopic songwriting…A reliable resource for all the finest, quirkiest exploratory electronic pop music – Boomkat
it combines genuine emotion with a sense of playfulness – Fluid Radio
everyone’s favourite Japanese label and, of course, we make no exception – Going Solo
constantly surprising, consistently stunning – Dummy
un monde de l’infiniment fragile et doux – Ondefixe
one of our favourite labels – Textura
Flau are one of those unassuming labels, which since 2007 have been quietly making their way in the world releasing a diverse range of high quality albums…their roster of international artists blend field recordings, acoustic instruments, microsounds, and voice, in a sound that has become truly synonymous with the label – Furthernoise
worth finding – Foxy Digitalis
grow, pushing boundaries and releasing gems – Drifting, Almost Falling
An inner experience and pure fascination to little things concept and microscopic sounds. FLAU is the latest Label Of The Moment – Otsechka
the Tokyo label’s dreamy and cinematic aesthetic seems tailor-made for two favourite hobbies: idleness and letting the imagination run wild – Solar Flares
This label collects very particular artists from all over the world all under one roof that eclectically holds them together. Each artist is so unique, that you would like to read a whole book about them – PonyDanceClyde
2008-09 London, Cafe OTO
2009-09 Melbourne, Toff In Town
2010-08 Berlin, Altes Finanzamt
2012-05 Malaysia, Black Box Map
2012-05 Macau, LMA
2012-05 China Tour Beijing-Shanghai-Hangzhou
2012-06 Tokyo, Fujimigaoka Church & VACANT
2012-06 Kyoto, Metro
2013-04 London, Cafe OTO
2013-04 Berlin, Antje Øklesund
2013-12 Tokyo, VACANT
2016-03 Tokyo, VACANT
SEE FULL LIST
©FLAU
CAT No. FLAU16
Release Date: November 18th 2009
Format: CD / DIGITAL
〜音楽との最初の出会い〜
母親の影響で三味線を習う。母親は太鼓も弾く音楽好き。幼少の頃からディスコミュージックを聴いて育つ。7歳の時に少し厳しい先生のもとでピアノを習い始める。
〜音楽との次の出会い〜
通っていた小学校でパレードのための吹奏楽部に入り、トランペットを担当。文京区、根津神社で毎年行われるつつじ祭りのパレードに参加。中学校では吹奏楽部の部長となり、ストラヴィンスキーの『火の鳥』などを演奏し吹奏楽コンクールにも参加。
〜 ポップとの最初の出会い〜
トランペットを含め、課外活動が盛んだった高校時代に『ミス上野高校』に選ばれる。軽音部にも入り、カーディガンズのカバーバンドを結成、ボーカルを勤める。
〜 職歴〜
歯科医師の助手と受付のバイトを始める。と同時に大学時代に出会った友達、大和沙織とフレンチかぶれのバンド、『no future』を結成。チャンネルレコードにリリースを頼み込み、バンド名を変えるという条件付きで契約が決定。elレコードのマイク・オールウェイが名付け親となり、バンド名は『Crazy Curl』に変更される。クレイジー・カールのマキシシングル、『bonjour journal』が初めてのリリースとなる。
〜その他の職歴〜
フランスに渡航して以降、My OwnというバンドのメンバーだったZoe Wolfに出会い、the konki duetというバンドを始め、パリで様々なミュージシャンとのコラボレーションを始める。(Toog, Momus, Shoboshobo, O.Lamm他)the konki duetは2枚のアルバムをリリースし、たくさんのライブ活動も行う。それと同時に古い日本のバンドやthe supremesのカバーを通してソロ活動を始める。kumisoloの楽曲は同じアクティブサスペンションのレーベルメイト、O.Lamm、Domotic、Hypoとともに彼らの自宅セッションやミニライブから生まれた。
こうして『my love for you is a cheap pop songへ』とたどり着く。カシオの小さなローファイキーボードからスタジオ録音のエレクトロポップポップポップへと転換し、60年代レトロに傾倒したり ユーモアとレインボーカラーの溢れる音が出来上がった。
ハウスポップ、Jポップ、80年代チープポップ、メランコリックなバラード、60年代の繊細さ、Kumisoloの世界は彼女のアイドルであるコーネリアスやステレオラブのように広大である。
それから特にKumiは英語、フランス語、日本語を巧みに使いながら恋愛について時にあいまいで、時にドのメジャーコードくらい簡単で明確に歌っている。Vodkaの曲を聴きながらよって踊るのもよし、モーマス作詞のConfiance absolueを聴きながら浮気のラビランスに迷い込むのもよし、色々な楽しみ方があります。
– O.Lamm
My Love For You Is A Cheap Pop Song is a lo-fi tender missive composed with two hands on a small casio keyboard turned a big electro pop affair in basements and home-studios, a rainbow-like spectrum of desires, moods and tempos, polished in laptops and tape-delay and feeding on all periods , from the 60’s to the future. And it contains marvels : restless poppy house music (“Danse Music”), self-assembly j-pop (“Cheap Pop Song”, “Nasty Boy” ), distorted echoes of the 80s ( “Satellite Song”, “I Know What Boys Like”, “Vodka “), super emotional ballads (“Earth”, “Piano Song “), or sixties delicacies (“Triangle”, “Welson”). No doubt, Kumisolo’s universe is as large as her heroes’, Cornelius or Stereolab.
Most of all, Kumi tells us (and in all languages, English, French and Japanese) about Love from all angles, and through many more shades of grey than a E-major chord can offer: you can dance to it intoxicated in nerdy parties where people talk about music, lose yourself in the labyrinths of infidelity, express your love while floating in the air in a space station, love too much, care too much, doubt too much – in any case, My Love For You Is A Cheap Pop Song is as dense as true love stories, experienced in real-time, and displays almost as many colors as life itself.
01. Intro
02. Etude pour Kinoko
03. Danse Music
04. Confiance absolue
05. Vodka
06. Triangle
07. I Know What Boys Like
08. Satellite Song
09. Cheap Pop Song
10. Earth
11. Nasty Boy
12. Welson
13. Tactics (Juicy Fruit)
14. Piano Song
15. Kabocha (bonus track)
チープで愛らしいオモチャ感覚に溢れた可愛げなテクノポップ。YMOとトラットリア系の影響が垣間見る事ができる傑作。キャッチーなメロディも一級品、一見シンプルながら、かなり練られた歌詞世界も最高に面白い – Marquee
so happy and bright and bubbly but also totally badass – Miya Folick
fonctionne à merveille… De la pure “japoniaiserie”… Irrésistible! – Positive Rage
“fraîcheur” et “synthétique” – La Magic Box
un album édulcoré qui a le mérite de nous surprendre et de nous laisser le coeur léger – Froggy’s Delight
ポスト・ピチカート・ファイヴともいえるレトロなメロディ…独特の軽やかさ – SPUR
レイト60’sのフラワーな雰囲気から、80’sのキッチュな感覚までを、ウィスパリング・ヴォイスでふんわりとまとめたスウィート・エレ・ポップ。カヒミ・カリィの世界をハイブリッド化したよう – CD Journal
コーネリアスやステレオラブをほうふつさせる幅広い世界観 – France NewsDigest
CAT No. FLAU16
Release Date: November 18th 2009
Format: CD / DIGITAL
01. Intro
02. Etude pour Kinoko
03. Danse Music
04. Confiance absolue
05. Vodka
06. Triangle
07. I Know What Boys Like
08. Satellite Song
09. Cheap Pop Song
10. Earth
11. Nasty Boy
12. Welson
13. Tactics (Juicy Fruit)
14. Piano Song
15. Kabocha (bonus track)
〜音楽との最初の出会い〜
母親の影響で三味線を習う。母親は太鼓も弾く音楽好き。幼少の頃からディスコミュージックを聴いて育つ。7歳の時に少し厳しい先生のもとでピアノを習い始める。
〜音楽との次の出会い〜
通っていた小学校でパレードのための吹奏楽部に入り、トランペットを担当。文京区、根津神社で毎年行われるつつじ祭りのパレードに参加。中学校では吹奏楽部の部長となり、ストラヴィンスキーの『火の鳥』などを演奏し吹奏楽コンクールにも参加。
〜 ポップとの最初の出会い〜
トランペットを含め、課外活動が盛んだった高校時代に『ミス上野高校』に選ばれる。軽音部にも入り、カーディガンズのカバーバンドを結成、ボーカルを勤める。
〜 職歴〜
歯科医師の助手と受付のバイトを始める。と同時に大学時代に出会った友達、大和沙織とフレンチかぶれのバンド、『no future』を結成。チャンネルレコードにリリースを頼み込み、バンド名を変えるという条件付きで契約が決定。elレコードのマイク・オールウェイが名付け親となり、バンド名は『Crazy Curl』に変更される。クレイジー・カールのマキシシングル、『bonjour journal』が初めてのリリースとなる。
〜その他の職歴〜
フランスに渡航して以降、My OwnというバンドのメンバーだったZoe Wolfに出会い、the konki duetというバンドを始め、パリで様々なミュージシャンとのコラボレーションを始める。(Toog, Momus, Shoboshobo, O.Lamm他)the konki duetは2枚のアルバムをリリースし、たくさんのライブ活動も行う。それと同時に古い日本のバンドやthe supremesのカバーを通してソロ活動を始める。kumisoloの楽曲は同じアクティブサスペンションのレーベルメイト、O.Lamm、Domotic、Hypoとともに彼らの自宅セッションやミニライブから生まれた。
こうして『my love for you is a cheap pop songへ』とたどり着く。カシオの小さなローファイキーボードからスタジオ録音のエレクトロポップポップポップへと転換し、60年代レトロに傾倒したり ユーモアとレインボーカラーの溢れる音が出来上がった。
ハウスポップ、Jポップ、80年代チープポップ、メランコリックなバラード、60年代の繊細さ、Kumisoloの世界は彼女のアイドルであるコーネリアスやステレオラブのように広大である。
それから特にKumiは英語、フランス語、日本語を巧みに使いながら恋愛について時にあいまいで、時にドのメジャーコードくらい簡単で明確に歌っている。Vodkaの曲を聴きながらよって踊るのもよし、モーマス作詞のConfiance absolueを聴きながら浮気のラビランスに迷い込むのもよし、色々な楽しみ方があります。
– O.Lamm
My Love For You Is A Cheap Pop Song is a lo-fi tender missive composed with two hands on a small casio keyboard turned a big electro pop affair in basements and home-studios, a rainbow-like spectrum of desires, moods and tempos, polished in laptops and tape-delay and feeding on all periods , from the 60’s to the future. And it contains marvels : restless poppy house music (“Danse Music”), self-assembly j-pop (“Cheap Pop Song”, “Nasty Boy” ), distorted echoes of the 80s ( “Satellite Song”, “I Know What Boys Like”, “Vodka “), super emotional ballads (“Earth”, “Piano Song “), or sixties delicacies (“Triangle”, “Welson”). No doubt, Kumisolo’s universe is as large as her heroes’, Cornelius or Stereolab.
Most of all, Kumi tells us (and in all languages, English, French and Japanese) about Love from all angles, and through many more shades of grey than a E-major chord can offer: you can dance to it intoxicated in nerdy parties where people talk about music, lose yourself in the labyrinths of infidelity, express your love while floating in the air in a space station, love too much, care too much, doubt too much – in any case, My Love For You Is A Cheap Pop Song is as dense as true love stories, experienced in real-time, and displays almost as many colors as life itself.