2006年末に設立された東京のレコード・レーベル。
the nation’s premier label for hushed music – Pitchfork
Flau releases are sonically quite diverse, from acoustic folk to dream pop and complex drum experiments. And though eclectic, never before has a label’s oeuvre come together to so closely sound the way a cherry blossom looks – The FADER
one of the biggest names in the world of really small sounds…the perfect soundtrack to a Sunday evening – Timeout Tokyo
consistently impressive – XLR8R
Flau has associated itself with a signature sound…association with Flau suggests a superior level of pop craftsmanship…What’s remarkable about Fukuzono’s project, which launched at the end of 2006, is that he’s achieved quality control without uniformity – exclaim!
Flau has shown that sometimes silence beats flashiness – METROPOLIS Magazine
flau seem to have a magic touch; everything they put out..has a celestial, positively glowing aura about it that has us longing for more..sonically the label is incredibly diverse, but what its releases share in common are a playful curiosity, an unmatchable quality and a genre-bending commitment to evoking time and space within their sounds – DUMMY
Flau label casts its net across a worldwide community of artists with a particular affection for fragile arrangements and microscopic songwriting…A reliable resource for all the finest, quirkiest exploratory electronic pop music – Boomkat
it combines genuine emotion with a sense of playfulness – Fluid Radio
everyone’s favourite Japanese label and, of course, we make no exception – Going Solo
constantly surprising, consistently stunning – Dummy
un monde de l’infiniment fragile et doux – Ondefixe
one of our favourite labels – Textura
Flau are one of those unassuming labels, which since 2007 have been quietly making their way in the world releasing a diverse range of high quality albums…their roster of international artists blend field recordings, acoustic instruments, microsounds, and voice, in a sound that has become truly synonymous with the label – Furthernoise
worth finding – Foxy Digitalis
grow, pushing boundaries and releasing gems – Drifting, Almost Falling
An inner experience and pure fascination to little things concept and microscopic sounds. FLAU is the latest Label Of The Moment – Otsechka
the Tokyo label’s dreamy and cinematic aesthetic seems tailor-made for two favourite hobbies: idleness and letting the imagination run wild – Solar Flares
This label collects very particular artists from all over the world all under one roof that eclectically holds them together. Each artist is so unique, that you would like to read a whole book about them – PonyDanceClyde
2008-09 London, Cafe OTO
2009-09 Melbourne, Toff In Town
2010-08 Berlin, Altes Finanzamt
2012-05 Malaysia, Black Box Map
2012-05 Macau, LMA
2012-05 China Tour Beijing-Shanghai-Hangzhou
2012-06 Tokyo, Fujimigaoka Church & VACANT
2012-06 Kyoto, Metro
2013-04 London, Cafe OTO
2013-04 Berlin, Antje Øklesund
2013-12 Tokyo, VACANT
2016-03 Tokyo, VACANT
SEE FULL LIST
©FLAU
CAT No. FLAU78
Release Date: Japan - Sep 7th / Overseas - Sep 21st, 2018
Format: CD/DIGITAL
モダン・クラシカル、エレクトロニカ、アンビエント、ポストロックなどジャンルレスに活躍し、そのイマジネイティブな孤高のサウンドスケープで注目を浴びるアルゼンチン・ポスト音響派の貴公子Ulises Conti。ベスト盤『ATLAS』、27のサウンド・アルファベットを模した野心作『Los Griegos creían que las estrellas eran pequeños agujeros por donde los dioses escuchaban a los hombres』などで日本にも紹介され、フィールド・レコーディングやIDM作品を経由して届けられたニューアルバムは衝撃のオーケストラ作品。
「儚きもの」と題された10の小さな楽章は、ブエノスアイレス・ウシナデルアルテの講堂で、ヴァイオリン、ヴィオラ、チェロ、ダブルベース、フレンチホルン、トロンボーン、トランペット、ファゴット、ハープ、ティンパニ、合計15人の演奏家たちによって録音。IDM、アンビエント、フィールドレコーディングからソロピアノまで、あらゆる彼の音楽性の変遷とその長い道のりに対する回答とウリセス自身が話すように、作曲家の最も古典的な側面を象徴するようなロマンティシズムに溢れています。深い静寂とスケールの大きなロングトーン、映像喚起力の高いウリセスならではのエレガントで鮮烈な器楽彫刻作品です。
長年にわたり、ウリセスは、議事堂でのパフォーマンス、レクチャー、サウンド・ウォーク、コンサートなど様々なソロ・プロジェクトを開発し、育ててきました。そしてまた、ダンス、映画、演劇のための50以上のサウンドトラックとのコラボレーションでも活動しています。それでもなお、『Los Efímeros』は彼のネオ・クラシカルへの声明であり、フレンチホルンやファゴットなど、およそ昨今のムーブメントでは忘れ去られた楽器へのウリセスの愛を表現しています。
Los efímeros (The ephemeral ones) is the last album of the Argentinian composer and sound artist Ulises Conti. This orchestral work divided in 10 small movements was recorded in 2018 in the auditorium of the Usina del Arte in Buenos Aires. This project with fifteen musicians in scene, whose chamber music reminiscences represents the most classical side of the composer, seems to be the answer to his previous works; among which after a long way of varied styles, goes from electronic music IDM, ambient and field recordings to solo piano pieces.
Over the years, Ulises Conti has developed personal projects as the lecture performance, the soundwalks and concerts for an audience of one; but also works in collaboration with more than fifty soundtracks for dance, films and theatre plays. Nevertheless, Los efímeros is his neoclassical statement; where it outlines his predilection for the French horn, harp, viola and bassoon.
01 Obertura
02 Preludio
03 Virelay04 Lied
05 Interludio
06 Divertimento
07 Fantasía
08 Promenade
09 Impromptu
10 ElegíaLos Efímeros is a study on musical depth, where Conti explores with great appetite the different dimensions of the chamber orchestra form. The composition flows nicely between movements. One of the best releases of 2018 – Piano and Coffee.co
Conti marks and demarcates the limits of the classic genres as part of the rules of the game that decides to play – Otra Parte
an impressionistic sonorous fresco, far from the mannerism often connected to neoclassical proposals, indeed capable of delineating a meditative listening experience through genuinely out-of-time chamber tones – Music Won’ts Save You
While the music reminds me of times gone by, it is also timeless and fresh sounding. I am unfamiliar with Conti’s past music, but by the execution shown in the construction of this album, this large-scale cinematic and orchestral music suits him to a tee. Totally Recommended – Drifting, Almost Falling
Conti’s story may be open to interpretation, but its trajectory is not. Great nobility is implied by this closing piece, leading one to believe that a revolution may be in the works – A Closer Listen
架空のサウンドトラックのような映像を喚起させる音像は、ジャンルを超越した彼の真骨頂 – LATINA
CAT No. FLAU78
Release Date: Japan - Sep 7th / Overseas - Sep 21st, 2018
Format: CD/DIGITAL
01 Obertura
02 Preludio
03 Virelay04 Lied
05 Interludio
06 Divertimento
07 Fantasía
08 Promenade
09 Impromptu
10 Elegíaモダン・クラシカル、エレクトロニカ、アンビエント、ポストロックなどジャンルレスに活躍し、そのイマジネイティブな孤高のサウンドスケープで注目を浴びるアルゼンチン・ポスト音響派の貴公子Ulises Conti。ベスト盤『ATLAS』、27のサウンド・アルファベットを模した野心作『Los Griegos creían que las estrellas eran pequeños agujeros por donde los dioses escuchaban a los hombres』などで日本にも紹介され、フィールド・レコーディングやIDM作品を経由して届けられたニューアルバムは衝撃のオーケストラ作品。
「儚きもの」と題された10の小さな楽章は、ブエノスアイレス・ウシナデルアルテの講堂で、ヴァイオリン、ヴィオラ、チェロ、ダブルベース、フレンチホルン、トロンボーン、トランペット、ファゴット、ハープ、ティンパニ、合計15人の演奏家たちによって録音。IDM、アンビエント、フィールドレコーディングからソロピアノまで、あらゆる彼の音楽性の変遷とその長い道のりに対する回答とウリセス自身が話すように、作曲家の最も古典的な側面を象徴するようなロマンティシズムに溢れています。深い静寂とスケールの大きなロングトーン、映像喚起力の高いウリセスならではのエレガントで鮮烈な器楽彫刻作品です。
長年にわたり、ウリセスは、議事堂でのパフォーマンス、レクチャー、サウンド・ウォーク、コンサートなど様々なソロ・プロジェクトを開発し、育ててきました。そしてまた、ダンス、映画、演劇のための50以上のサウンドトラックとのコラボレーションでも活動しています。それでもなお、『Los Efímeros』は彼のネオ・クラシカルへの声明であり、フレンチホルンやファゴットなど、およそ昨今のムーブメントでは忘れ去られた楽器へのウリセスの愛を表現しています。
Los efímeros (The ephemeral ones) is the last album of the Argentinian composer and sound artist Ulises Conti. This orchestral work divided in 10 small movements was recorded in 2018 in the auditorium of the Usina del Arte in Buenos Aires. This project with fifteen musicians in scene, whose chamber music reminiscences represents the most classical side of the composer, seems to be the answer to his previous works; among which after a long way of varied styles, goes from electronic music IDM, ambient and field recordings to solo piano pieces.
Over the years, Ulises Conti has developed personal projects as the lecture performance, the soundwalks and concerts for an audience of one; but also works in collaboration with more than fifty soundtracks for dance, films and theatre plays. Nevertheless, Los efímeros is his neoclassical statement; where it outlines his predilection for the French horn, harp, viola and bassoon.