Federico Madeddu Giuntoli The Text and The Form

CAT No. FLAU96
Release Date: DIGITAL: Nov 25th LP: Dec 7th 2022
Format: LP/DIGITAL

イタリア・ピサ出身、バルセロナ在住のFederico Madeddu Giuntoliは、様々な分野で活躍するアーティストであり、ほとんど独学で学んだ彼の芸術は、地に足の着いたシンプルなものです。暖かく、フィルターを通さない方法で、人間/人生の旅の複雑さに焦点を当てています。

彼の作品は、現代美術、音楽、テキスト、写真など多岐にわたりますが、繊細でありながら、それがいかに本質的で実験的であろうとも、ある種のポップなコミュニケーションに明確に同調しており、彼のファースト・アルバム「The Text and the Form」でも明らかです

このアルバムは、11のミニマルで親密な小さな曲で構成されており、寂寞感漂うピアノの断片、密やかに爪弾かれるギター、スポークン・ワード、細やかなボーカルが、加工されたマイクロ・サウンドとフィールド・レコーディングと共鳴し、ロマンスとミステリーへの簡潔で、深遠な旅を作り出しています。

「このアルバムは、洗練とレイヤリングの緩やかなプロセスに従って形作られ、10年以上にわたる長い間、邪魔されることなく、しばしば自分の意志に反して、最終的な形に到達するために組み立てられたものです。この作品に関連性を見出すことができるとすれば、それは、稀な脆弱性、憧れ、生き生きとした感覚、即興性と脆さの芳香が、説明しがたい完璧な印象と混ざり合ったものを提供する能力にあると言えるでしょう」

Federico Madeddu Giuntoli is an italian multidisciplinary artist. Mostly autodidact, his art is based on groundedness and simplicity, and focused on the complexity of human journey in a non aggressive, warm and unfiltered way.

His works, ranging from contemporary art, music, writing and photography, are usually delicate and subtle, yet unequivocally tuned into a certain kind of pop communication, however essential and experimental it may be.

“The text and the form” is his first solo album, featuring legendary german e-poetess Antye Greie aka AGF and Japanese artist Moskitoo. 

The album is a collection of 11 minimal and intimate short songs, in which piano fragments, lonely guitar solos, spoken words and evocative vocals resonate with processed microsounds and lo-fi field recordings, creating a concise and very deep journey into romance and sense of mystery.

In the artist’s words, “the album shaped itself according to a loose process of refinement and layering. A long, undisturbed assembling across more then a decade, often against my own will to reach a definitive form. If any relevance in this work can be found, I would say it resides in its capability to deliver a rare sense of vulnerability, longing and aliveness together, an of improvisation and instability mixed with a unexplicable impression of perfection”.

KEEP READING

Track List

01 lolita

02 text and the form (feat. Moskitoo)

03 #8

04 you are (feat. AGF) 04 you are (feat. AGF)

05 flow

06 inverse

07 our bcn nights

08 unconditional

09 h theatre

10 unconditional (reprise)

11 grand hall of encounters

Press Quotes

it all disappears back into the ether before we can exhale, leaving us desperately wanting more – Foxy Digitalis

Federico Madeddu Giuntoli The Text and The Form

CAT No. FLAU96
Release Date: DIGITAL: Nov 25th LP: Dec 7th 2022
Format: LP/DIGITAL

Track List

01 lolita

02 text and the form (feat. Moskitoo)

03 #8

04 you are (feat. AGF) 04 you are (feat. AGF)

05 flow

06 inverse

07 our bcn nights

08 unconditional

09 h theatre

10 unconditional (reprise)

11 grand hall of encounters

イタリア・ピサ出身、バルセロナ在住のFederico Madeddu Giuntoliは、様々な分野で活躍するアーティストであり、ほとんど独学で学んだ彼の芸術は、地に足の着いたシンプルなものです。暖かく、フィルターを通さない方法で、人間/人生の旅の複雑さに焦点を当てています。

彼の作品は、現代美術、音楽、テキスト、写真など多岐にわたりますが、繊細でありながら、それがいかに本質的で実験的であろうとも、ある種のポップなコミュニケーションに明確に同調しており、彼のファースト・アルバム「The Text and the Form」でも明らかです

このアルバムは、11のミニマルで親密な小さな曲で構成されており、寂寞感漂うピアノの断片、密やかに爪弾かれるギター、スポークン・ワード、細やかなボーカルが、加工されたマイクロ・サウンドとフィールド・レコーディングと共鳴し、ロマンスとミステリーへの簡潔で、深遠な旅を作り出しています。

「このアルバムは、洗練とレイヤリングの緩やかなプロセスに従って形作られ、10年以上にわたる長い間、邪魔されることなく、しばしば自分の意志に反して、最終的な形に到達するために組み立てられたものです。この作品に関連性を見出すことができるとすれば、それは、稀な脆弱性、憧れ、生き生きとした感覚、即興性と脆さの芳香が、説明しがたい完璧な印象と混ざり合ったものを提供する能力にあると言えるでしょう」

Federico Madeddu Giuntoli is an italian multidisciplinary artist. Mostly autodidact, his art is based on groundedness and simplicity, and focused on the complexity of human journey in a non aggressive, warm and unfiltered way.

His works, ranging from contemporary art, music, writing and photography, are usually delicate and subtle, yet unequivocally tuned into a certain kind of pop communication, however essential and experimental it may be.

“The text and the form” is his first solo album, featuring legendary german e-poetess Antye Greie aka AGF and Japanese artist Moskitoo. 

The album is a collection of 11 minimal and intimate short songs, in which piano fragments, lonely guitar solos, spoken words and evocative vocals resonate with processed microsounds and lo-fi field recordings, creating a concise and very deep journey into romance and sense of mystery.

In the artist’s words, “the album shaped itself according to a loose process of refinement and layering. A long, undisturbed assembling across more then a decade, often against my own will to reach a definitive form. If any relevance in this work can be found, I would say it resides in its capability to deliver a rare sense of vulnerability, longing and aliveness together, an of improvisation and instability mixed with a unexplicable impression of perfection”.

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